WEBDESIGN TRENDY POSLEDNÍCH LET

07.04.2020

Webový design se každým rokem velmi posouvá dopředu a s tím přicházejí nové trendy oblíbené zejména mezi designéry. Rádi bychom vám představili pět nejúspěšnějších trendů posledních let.

1. Animace a příběhy značek

Protože je doba uspěchaná, je velmi žádoucí předávat jasné a stručné informace i na webových stránkách. Nástrojem, jak to udělat, jsou právě animace. Ze zkušeností vyplývá, že návštěvníci webu snadněji pochopí animaci, než samotný text.

V posledních letech se také objevují animovaná loga a značky společností, která v sobě skrývají mnoho významů a umožňují, aby designér touto cestou předal základní informace o dané společnosti.

Dobrou volbou jsou také interaktivní animace umožňující návštěvníkům vtažení do děje na vašich stránkách a delší udržení jeho pozornosti. S tím se pojí i krátké animované příběhy o historii dané firmy či její značky. Statistiky ukazují, že právě takovou formu mají návštěvníci webů nejraději. Vaše značka a logo se tím navíc stávají nezapomenutelným zážitkem. 

2. Gradienty, syté odstíny barev a jejich odvážné kombinace

V posledních letech se těší mezi designéry oblibě takzvané gradienty neboli přechody barev v pozadí, v logu nebo i v jednotlivých prvcích webových stránek. Stále častěji se firmy kloní k živým a odvážným odstínům svých firemních barev a také k netradičním kombinacím těchto odstínů. Tím se stále větší počet webových stránek stává originálními. Syté, nové a netradiční kombinace tak mohou daleko více zaujmout a oslovit případné klienty než ty konzervativní.

3. Infografiky a ilustrace

Už od roku 2017 se na internetu objevuje mnoho dodatečných ilustrací a grafik obsahujících informace a znázornění. Tento trend se nadále rozrůstá, což potvrzuje fakt, že návštěvník webu snadněji porozumí grafickému vyjádření informace skrze obrázek, animaci či ilustraci než samotnému strohému textu.

4. Automatické odpovědi a chatboti aneb umělá inteligence

Stále rozšířenější formou mnoha webových stránek je automatický chat, který zpravidla obsluhuje robot a není potřeba přítomnosti pracovníka firmy. Takový robot – chatbot – umí rozlišit dotazy návštěvníků pomocí klíčových slov a umí na ně automaticky odpovědět.

5. Pokrokové mobilní verze

Vzhledem k tomu, že čím dál větší procento návštěvníků internetu používá pro prohlížení stránek chytrý telefon nebo tablet, je nezbytností dbát na kvalitu mobilního zobrazení vašeho webu. V mobilní verzi je žádoucí zejména dobré zobrazení a snadno pochopitelný obsah.

I zde návštěvníci ocení pěknou grafiku vizuálního obsahu, kvalitu jednotlivých fotografií nebo jednoduché animace. Oproti klasickému zobrazení u stolního počítače je také dobré dbát na menší ikony a správně nastavené rozložení základního menu.