Tvorba bannerů pro online marketing

23/04/2018

Bannery a jejich umístění na vhodných webových stránkách nebo přímo na vašem webu v podobně poutače jsou velmi důležitou součástí online marketingového mixu.

Cílem reklamních bannerů je buď propagace vaší firmy nebo obchodní značky nebo propagace konkrétního zboží, které nábízíte.

Jak vytvořit efektivní reklamní banner?

Tvorba reklamních bannerů je komplexní odvětví online marketingu, proto je dobré svěřit ji reklamní agentuře, ve které pracuje zkušený marketingový manager nebo skupina specialistů, zpravidla minimálně odborník na marketing a grafik. Agentura navrhne reklamní banner, často i jeho vhodné umístění, s ohledem na maximální využitelnost a přínos pro vaši firmu.

K tomu, aby byl účinek použití reklamního banneru pro online marketing maximální, je třeba specifikovat vaše cíle. Při zadání objednávky uveďte, co chcete propagovat, jaké jsou hlavní konkurenční výhody daného produktu či společnosti, případně i požadovanou velikost banneru nebo kde bude banner umístěn. Pokud si s odpovědí na tyto otázky nevíte rady, kontaktujte nás a my kritéria pro tvorbu banneru určíme společně s vámi.

Kdy v online marketingu využít reklamní bannery?

Hodí se vždy, když chcete upoutat pozornost potenciálního zákazíka. Máte nový jedinečný produkt v nabídce? Chcete začít více propagovat svoji značku? Nabízíte aktuálně slevy? Máte časově omezenou nabídku, která platí jen po určitou dobu? Zde všude se hodí využití reklamního banneru k jeho prezentaci. Dejte o sobě reklamním bannerem zákazníkům vědět a zvyšte tak návštěvnost svého webu i počet zákazníků.

Tvorba bannerů pro online marketing – jak má banner vypadat

Grafické prvky lákají čtenáře webu k akci. To platí i o reklamním banneru, proto je důležité, aby byl zpracován graficky poutavě, ale zároveň dostatečně čitelně, nebylo v něm příliš mnoho textu, text byl výstižný a jasný a zároveň musí banner zmiňovat hlavní výhody, které jsou důležité pro zaujmutí potenciálního zákazníka.

Pro zvětšení efektu banneru je třeba umístit také tlačítko, kterým budete pozorovatele vyzývat k akci. Tedy tlačítka jako: „Koupit“, „Objednat“, „Zaregistrovat“, „Získat slevu“, Rezervovat“ a podobně.

Vyzkoušejte umístit reklamní bannery pro online marketing na různé stránky v různých velikostech a s různou grafikou a sledujte, jaký budou mít přínos. Tak zjistíte, co funguje nejlépe a budete se moct do budoucna zaměřit právě na tento typ obsahu.

Kde umístit reklamní banner?

Samotná tvorba reklamního banneru pro online marketing nestačí. Je třeba grafický prvek dobře umístit a zacílit na vaše zákazníky.

Pokud máte velký web o více podstránkách, může se stát, že se zákazník k nejdůležitějším informacím o aktuálních akcích a slevách nedostane. V takovém případě je ideální dát mu o nich vědět bannerem na hlavní stránce, ze kterého se proklikne na zlevněné zboží nebo službu.

Častějším využitím reklamních bannerů je ale publikace na jiných než vlastních webových stránkách a získání nových zákazníků. V takém případě dbejte na výběr stránky s publikem, které se podobá vaší cílové skupině. Je třeba inzerovat tam, kde jsou lidé, které vaše firma nebo produkt může zajímat. Jen tak dosáhnete maximálního efektu.

Výhody bannerové reklamy oproti reklamě textové

Obrovskou výhodou bannerové reklamy je, že s nízkými náklady může mít velký efekt. Pokud je reklama dobře nastavená, lidé si vás zapamatují. Bannery tak zvýší nejen počet zákazníků nebo návštěvníků vašeho webu, ale zároveň povědomí o vaší značce.

Grafického prvku si lidé na webových stránkách více všímají, obzvláště pokud je dobře udělaný, originální a zapamatovatelný. Reklamní bannery tak mají zpravidla mnohem větší dosah než textová reklama.

Jsme specialisté na online marketing, tvorbu banneru vyřešíme za vás s ohlednem na výše zmíněná kritéria a navíc vám poradíme s jeho umístěním, případně dalšími kanály online propagace společnosti nebo produktu.

news

Leave a Reply

Vyzkoušejte naše služby: