Pět webdesign trendů roku 2018

23/04/2018

Stejně jako mnoho dalších odvětví i webový design v posledních letech roste a rychle se vyvíjí. Každý rok tak přináší změny a nové trendy, které jsou oblíbené mezi designery, majiteli internetových stránek i jejich návštěvníky. Pojďme se podívat na pět prvků webdesignu, které jsou trendy v roce 2018.

1. Animace, interaktivní animace a příběhy značky

V dnešní době, kdy každý pospíchá a má málo času, je kladen čím dál větší důraz na jasné a stručné předávání informací. A to vám usnadní právě animace! Pro většinu návštěvníků webu je pochopení animace mnohem snazší než pochopení psaného textu.
Mezi trendy webdesignu 2018 patří také animovaná loga, které v sobě skrývají mnoho významů a usnadňují designerovi sdělit zákazníkům základních informace o firmě.
Velmi populární se staly také interaktivní animace, které umožňují návštěvníkovi pracovat s webem, vtáhnou ho do děje na stránkách, zaujmou a déle udrží jeho pozornost. Spolu s tím je spojený trend vyprávění příběhu webu nebo značky. Zákazníci či návštěvníci internetové stránky mají v oblibě poutavé a zajímavé informace o vzniku stránky, portálu nebo samotné značce. Využití interaktivních animací v kombinaci s příběhem udělá vaši značku a prezentaci nezapomenutelnou. Díky nim lze příběh značky nebo internetové stránky vyprávět nejen pomocí textu, ale také prostřednictvím designu.

2. Gradienty, odvážné kombinace barev a více sytých odstínů

V letošním roce mezi populární webdesignové prvky rozhodně patří použití gradientů, tedy přechodů barev, a to nejen v pozadí, ale také v jednotlivých prvcích webových stránek nebo přímo v logu. V roce 2018 čím dál více designerů používá netradiční kombinace barev a syté odstíny. V minulosti se spousta z nich držela ověřených decentních barev a kombinací, v letošním roce je však přístup k barvám ve webovém designu mnohem otevřenější a jsou používány syté a živé odstíny a jejich nečekané kombinace. Tento trend vede k vysoké originalitě různých webových stránek. Často výrazné barvy používají nové značky, které věří, že tak více zaujmou a přitáhnou potenciální zákazníky.

3. Ilustrace a infografiky

Již v roce 2017 mnoho tvůrců internetových stránek používalo k zaujetí návštěvníka doplňující ilustrace a k vysvětlení a znázornění informací infografiky. Tento trend pokračuje, ba co víc přímo roste i v roce 2018. Z toho lze odvodit, že na zákazníky a čtenáře webových stránek mnohem více fungují obrázky, ilustrace, animace a další grafická znázornění než samotný strohý text, který je pro hodně lidí hůře pochopitelný.

4. Umělá inteligence – automatické odpovědi a chatboti

Společně s vývojem umělé inteligence začíná být využívána i na internetu. Mnoho firem testuje a na svých stránkách používá chat, který je částečně nebo zcela automatický a nevyžaduje obsluhu pracovníkem firmy. Robot na chatu umí nejčastější dotazy, které identifikuje na základě použitých klíčových slov, zodpovědět automaticky.

5. Vyladěné mobilní verze

Růst počtu lidí, kteří používají mobilní telefony a tablety k vyhledávání na internetu, s sebou nese důraz na kvalitu mobilní verze internetových stránek. Není tedy divu, že i kvalitní, snadno pochopitelný a dobře zobrazitelný mobilní web patří mezi webdesignové trendy 2018.
I zde je kladen důraz na vizuální obsah, obrázky, kvalitní fotografie, případně jednoduché animace, oproti verzím pro osobní počítače bývají ale použité menší ikony nebo jinak rozložená menu s ohledem na menší zobrazovací prostor a použitelnost i na malé obrazovce.

news

Leave a Reply

Vyzkoušejte naše služby: